Rodeo, steak en krokodillen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Rodeo, steak en krokodillen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Rodeo, steak en krokodillen

Door: ingeonderweg

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 Juni 2011 | Australië, Airlie Beach

Hallo daaar!!

Alweer te lang geleden!
Hier ben ik vanuit Airlie beach maar ik wilde eigenlijk schrijven toen ik nog in Emu park was dus hierover zal ik eerst schrijven. Ik was helemaal niet van plan om naar Emu park te gaan maar om naar Rockhampton te gaan. Het was een verrassende keuze want bijna alle backpackers gingen rechtstreeks naar Airlie beach. Toch was ik wel benieuwd naar de rodeo en de steak waar het plaatsje Rockhampton om bekend staat. Eenmaal in Rockhampton aangekomen was het 12 uur in de nacht, ik had er even niet aan gedacht dat het dan waarschijnlijk niet zo makkelijk zou zijn om een hostel te vinden, gelukkig hadden een aantal meiden wel iets gepland en kon ik met hun mee.. maar dus wel naar Emu park..maar dat wisten de meiden zelf ook niet(zo goed waren ze dus ook weer niet voorbereid). Het hostel was echt geweldig met een gemeenschappelijke ruimte waardoor je heel gemakkelijk met andere in contact kon komen. Dit keer heb ik ook een aantal Nederlanders ontmoet, het is een wonder! Was toch wel erg leuk, al was het wel weer omschakelen hoor. Nadat Martijn en ik onze eigen weg gegaan zijn heb ik eigenlijk non-stop Engels gesproken en ik betrapte ook de andere Nederlanders erop dat ze af en toe een Engels woord tussen de Nederlandse gesprekken door spraken. Emu park stelt vrij weinig voor maar het hostel organiseerde gelijk de eerste avond al een rodeo avond, daar was ik vanzelfsprekend wel voor in! Ook zouden we er een maaltijd bij geserveerd krijgen dus dat was helemaal goed. Het was leuk de sfeer geproefd te hebben en er waren zowel paarden als stieren te zien. Kinderen van 4 jaar beginnen daar al met rodeo dus dat was af en toe wel spannend, toch leken ze er zelf lol in te hebben. Een aantal uur later was de rodeo afgelopen en werden we met het busje terug gebracht naar het hostel, eenmaal daar hebben we nog een hele tijd met zn alle beneden gezeten en een filmpje gekeken, was erg gezellig!! De volgende dag ben ik naar een krokodillen-farm geweest, waar ik getuige was van de geboorte van een krokodil! De andere krokodillen zijn in deze tijd van het jaar heel rustig dus echt spectaculair waren zij niet maar toch wel de moeite waard. Met de nachtbus ben ik vetrokken naar Airlie beach. Ik ben hier 2 bekende tegengekomen waarmee ik de reis begon in Sydney, dat is erg leuk! Verder is de sfeer hier goed en vanavond gaan we uit, eens kijken hoe dat is. Heb het onwijs goed naar m'n zin!!! Het weer is hier super!

Liefs,
Ing

  • 15 Juni 2011 - 08:35

    Lula:

    Wat een avonturen maak je daar mee! Ik ben erg jaloers en wil er alles 'live' over horen als je weer terug bent! Ik wens je nog hele leuke dagen daar toe en pas goed op jezelf!

  • 15 Juni 2011 - 14:02

    Laura:

    Ing, je verhalen klinken su-per!! Geniet er nog van, van het mooie leven daar =)!

  • 15 Juni 2011 - 15:38

    Robert S.:

    Hoi Inge :-)!!!

    Leuke reisverslagen heb jij gemaakt! Erg leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt Down Under. Bij mij roepen jouw verhalen veel herinneringen op. Heel veel plezier op de Whitsunday Eilanden!

    Trouwens, veel dank voor jouw felicitatie :-). Afgelopen zondag was een erg leuke dag en een mooi feest. Ik heb genoten!

    Heel veel plezier met de Aussies en vooral niet vergeten: no worries, mate!

    Veel groetjes (ook van Annegret),
    Robert

  • 15 Juni 2011 - 16:48

    Han Berkema:

    Dag Inge,
    Niet te geloven van ons overbuurmeisje telkens zo" n boeiend reisverslag te krijgen. We hebben de atlas er nog niet bij gepakt, maar zullen dat binnenkort eens doen: we weten dan zo ongeveer je positie daar heel ver weg.
    Jammer,dat de krokodillen zo rustig waren! Op de televisie t.t.v. de gnoestrek in Afrika kan je ze in
    aktie zien,misschien heb je hun eetlust op die momenten kunnen zien, als je zo"n programma be-
    keek. Als je de spanning erg gemist hebt, kan je misschien'met een paar goede zwemmers het wa-
    ter ingaan, niet ver van die lieverdjes vandaan.Reken er op: de kijkers zullen genieten, als ze jullie
    zien zwemmen met die beestjes achter jullie aan. Jullie moeten natuurlijk wel net ietsje sneller
    zwemmen dan die kolossen. Jullie ervaren dan echt de spanning zelf aan den lijve!! Kan je je dat indenken? Nog veel plezier verder toegewenst van ons, Han , Corrie en als Kuump kon praten, dan deed ze jou ook de groeten, met een likje op je snuitje!!

  • 15 Juni 2011 - 20:52

    Jacqueline:

    Alweer van die leuke belevenissen!!
    Ik geniet met je mee..
    X Sjak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 22012

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: