Vaarwel Beenleigh, Hallo Hervey! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Vaarwel Beenleigh, Hallo Hervey! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Vaarwel Beenleigh, Hallo Hervey!

Door: ingeonderweg

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Mei 2011 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal!!!

Hier ben ik dan weer met een volgend reisverslag. De afgelopen tijd weer heel wat beleefd, met name minder leuke dingen helaas. Ik ben dus afgereisd naar de paardenfarm in Beenleigh, had er echt onwijs veel zin in maar wat viel het me tegen. Gelijk bij de ontmoeting met de eigenares van de boerderij had ik al het gevoel dat mijn verblijf niet erg lang zou zijn. De twee andere meiden die al een tijdje op de boerderij gewerkt hadden waren wel erg aardig dus dat gaf me nog een beetje hoop op misschien toch een prettig verblijf. We begonnen met de stallen uitmesten, ook niet de meest leuke bezigheid en al snel lieten de meiden doorschemeren dat alles er een beetje gehaast aan toeging. Toch waren zij (gek genoeg) erg tevreden met hun plekje op de boerderij. In de Avond viel eigenares Gia al tegen me uit, ik had niet genoeg soort van zaagsel in een stal gelegd waaruit zij schijnbaar van alles kon afleiden, ik had er helemaal geen verstand van en ik had moeten zeggen dat ik geen ervaring had en als ik hier niet gelukkig was moest ik het zeggen. Echt ongelofelijk en zo uit het niets, ik wist even niet wat ik moest zeggen. Achteraf stom maar ik ben gewoon maar verdergegaan en werkte ook de dag erna zo hard als ik kon. Maar ook toen viel ze weer tegen me uit en zei dat ik het allemaal niet goed deed en dat het maar niet sneller ging, waarop ik zei: maar dit is mijn tweede dag. Inmiddels had ik overal al blaren gekregen want ik maakte lange dagen van half 7 in de morgen tot een uurtje of 5. Ook waren er wat andere bezigheden op het land die erg vermoeiend waren en het moest allemaal maar quicker quicker! Zondag was dan de maat echt vol en zei ik tegen Gia dat ik maandag weg wilde gaan waarop zij zei dat ik diezelfde avond nog kon vertrekken en ik had volgens haar geluk want ze bracht me nog net wel naar het station. Ergens hard maar anderzijds had ik ook geen minuut langer hoeven blijven. Snel weer afgereisd naar Brisbane waar ik omringd werd door vriendelijke mensen(en een skypje met 't thuisfront en Martijn :D) en dat had ik even nodig. De volgende dag op mijn gemakje een wasje gedraaid en mijn bus naar Hervey Bay geregeld. In de avond een drankje gedaan met m'n kamergenoten, erg gezellig. Nu dus hier in Hervey Bay! Heel bijzonder en luxe, ik heb een kamer voor mij alleen!! In Hervey bay verder niet erg veel te beleven geloof ik maar echt prima voor nu. Morgen ga ik dan toch echt paardrijden (haha) en overmorgen naar Fraser Island, ik heb er zin in! Betere tijden lijken aan te breken :)

Liefs! xxx

  • 31 Mei 2011 - 07:37

    Jacqueline (parsifal:

    Hoi Inge,
    Wat een belevenissen allemaal;je schrijft erg leuk!
    Knap hoor in je uppie zo ver weg..
    Ik zit wel met gekromde tenen bij het verhaal
    van de paardenmevrouw, wat een onhartelijk type!!
    Geniet maar fijn, tot schrijfs
    Sjak

  • 31 Mei 2011 - 07:56

    Kitty:

    Lieve dappere dochter,
    Wat zijn we blij dat je daar snel weg bent gegaan!
    Bepaald geen aussi zoals alle verhalen beloofden.
    tot snel & take care,
    xxxx kit/mam

  • 31 Mei 2011 - 08:37

    Corrie Berkema:

    Wat een ervaring!! Maar nu breken betere tijden aan! Ik vind het knap dat je het nog een paar dagen volgehouden hebt.
    Kuumpie geeft je een poot om je te troosten. Hier gaat alles goed.
    Heel veel plezier nog en bedenk maar dat het alleen maar beter kan gaan!!!

    liefs, Han en corrie

  • 31 Mei 2011 - 13:48

    Inge:

    omg, wat een gek mens. Super prettig dat je daar weg bent en nu op een fijne plek bent met vriendelijke mensen om je heen =D Leuk je verhalen weer te lezen, en fijn dat je verhaal een positief einde heeft =D Fijne dagen in Birsbane en geniet ervan =) ;-) Xxx!

  • 31 Mei 2011 - 15:32

    Annetelep:

    Nou ing, dat was anders dan verwacht, je eerste ervaring tussen de Australische mustangs ;) Goed dat je bent opgestapt. Onto a sunnier side! En foto's maken met paardrijden morgen hoor! xxx

  • 31 Mei 2011 - 17:34

    Luciëne:

    Hey Ing,
    Wat een verhaal! En wat een onredelijk mens zeg! Idd maar goed dat je daar weg bent.
    Nu gauw op zoek naar de leuke dingen en laat je niet gek maken hoor!!!
    Veel plezier morgen met het paardrijden!
    Xxx Luus

  • 01 Juni 2011 - 09:41

    Inge Havermans:

    Haha, Inge=Marleen volgens mij??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 22014

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: