Regen in het paradijs - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Regen in het paradijs - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Regen in het paradijs

Door: ingeonderweg

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Mei 2011 | Australië, Surfers Paradise

Hallo,
Inmiddels(donderdag) in Surfers paradise aangekomen! Het is hier vooral erg regenachtig en het is moeilijk om tussen de buien door een paradijs in te denken. Toch schijnt dit de place to be te zijn voor surfers en aangezien ik mezelf nu tot de surfers reken moest ik hier toch geweest zijn. Waarschijnlijk zal mijn verblijf hier niet erg lang zijn en vertrek ik zaterdag naar Brisbane. Wel gek om afscheid te hebben genomen van mijn reismaatje Martijn! We hebben het zo leuk gehad de afgelopen tijd en nu gaan we ieder onze eigen weg. Helaas hoort afscheid nemen ook bij het backpacken!


Nu is het vrijdag en deze dag was beter qua weersomstandigheden. Ik ben een beetje rond gaan dwalen en heb even op het strand gezeten. Het geeft zo'n heerlijk ontspannen gevoel om gewoon even te zitten en verder niks te hoeven :) Lekker lui te kunnen zijn! Morgen neem in de bus naar Brisbane. Ik ben van plan om daar kort te verblijven en dan een boerderij uit te zoeken in de omgeving en daar vrijwilligerswerk te gaan doen! Lijkt me heel erg leuk en stiekem hoop ik ook ergens te kunnen paardrijden. Ook het kennismaken met echte Aussies spreekt me erg aan.

Ik ga weer verder!!!
Liefs,
Ing

  • 20 Mei 2011 - 10:27

    Jan:

    Hallo lieve Inge, jammer dat het regent in Surfer's Paradise. Maar fijn te lezen dat het verder goed met je gaat. Blijf genieten van al de unieke plekjes die je ziet....Ik wens je een goede busreis naar Brisbane en veel succes met het vinden van een mooie boerderij (met paarden !) om als vrijwilligster een tijdje te verblijven en te werken. Hier is het (helaas voor jou) weer heerlijk zonnig weer.....Lieve groet, (oom) Jan

  • 20 Mei 2011 - 12:05

    Lula:

    hey inge, leuk om zo je reis verhalen te horen en op deze manier ook een soort van te 'cyber backpacken' door australie te maken! ik hou het allemaal op de hoogte! xx

  • 20 Mei 2011 - 15:50

    Cor:

    He, Inge,

    Ik zie dat je het even rustig aan doet, kun je even tot jezelf komen en jezelf opladen voor de volgende stap. Als ik dit schrijf ben ik net thuis, en wacht ik op Kit om straks samen naar "Soldaat van Oranje" te gaan. Is schitterend, zeggen mensen tegen mij die er al geweest zijn. Ik laat het je morgen wel weten.

    Ik wens je een fijne reis naar Brisbane, en ik hoop dat je daar ook nog wat leuke Aussies ontmoet.

    Aha, Kit komt net thuis; ook van haar de groeten.

    Groetjes,

    Cor

  • 21 Mei 2011 - 21:31

    Han En Corrie:

    Inge wat leuk om je zo te volgen. Jij zit in het verre Australie en wij kwamen vanmiddag uit De Achterhoek!! Onze Kuumpie geeft je een oud grijs pootje en ziet je graag weer terug, net als wij!
    Heb je de paarden al gevonden?

    liefs, han en corrie

  • 22 Mei 2011 - 11:52

    Marleen:

    Inge!

    Leuk weer je verhaal te lezen! Je schrijft het heel leuk op waardoor ik echt een goed beeld van je reis krijg =) Heel leuk vind ik dat! :D Je hebt in je reisdagen al veel gezien zeg! Kan me voorstellen dat 'even lekker liggen op het strand en niets doen' dan ook heel lekker is :D Genieten, you know ;-) Wat jammer dat je reismaatje nu de andere kant is opgegaan. Maar zoals je zegt, dat hoort bij het backpacker leven. Wellicht kom je 'm wel weer tegen =) En zo sociaal als je bent maak je vast weer leuke nieuwe contacten =) Super gaaf dat je vrijwilligers werk gaat doen bij een boerderij! :D Ik wist niet dat dat mogelijk was in Australië, heel leuk! Ik ben benieuwd naar je verhalen erover! :D Geniet ervan en tot je volgende verhaal!

    Xx!

    P.s. groetjes uit Madrid, want daar ben ik nu =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 22013

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: