Laatste dag in Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Laatste dag in Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Nepal!

Door: Inge Havermans

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 November 2016 | Nepal, Kathmandu

De tijd is voorbij gevlogen en vandaag zijn we alweer 4 weken hier. Veel avonturen hebben we beleefd, waarvan 1 het raften op de Kali Ganduki rivier. Samen met 2 Engelsen, 4 Fransen en 6 Nepalezen gingen we de wildernis tegemoet. Er kwam heel wat bij kijken om de boot gereed te maken en alle spullen erop te bevestigen. De Nepalezen wisten echter wel van aanpakken en waren goed op elkaar ingespeeld. Na wat veiligheidsinstucties vertrokken we en dat was aanvankelijk best spannend, want het laatste wat je wil is natuurlijk koppie onder gaan. De rivier was met vlagen best wild, maar gaande de tijd kregen we steeds meer vertrouwen dat we deze rivier wel wisten te trotseren. Echt teamwork en luisteren naar de commando's was echter wel een must. We verbleven in een tent, dat wisten we. Maar we dachten misschien op een camping waar alles al klaar stond, maar niets was minder waar. Het was gewoon een open plek langs de rivier, waar verder niks te halen viel. En dat was heerlijk!! Je voelt je haast 1 met de natuur en gaat even lekker back to the basics. Ik hou er wel van en de kampeerervaring van vroeger kwam goed van pas. Op de terugreis naar Pokhara zat het allemaal even tegen, de weg was tot 2 keer toe afgezet door de lokals. Ze probeerde op deze manier een statement te maken, maar ik weet het fijne er ook niet van. Vervolgens begaf de bus het ook nog en was geduld een schone zaak. We konden daarna wel een rustdag gebruiken! Zo gezegd, zo gedaan. En na die rustdag waren we klaar om naar National Park Chitwan te gaan. Daar hebben we op een olifant gereden en veel mooie dieren gezien, waaronder de neushorn! Ook hebben we per scooter de omgeving verkend, wat ook een hele beleving was. Gelukkig zijn we er heelhuids vanaf gekomen. Nu zijn we weer in de hoofdstad en morgen gaan we vliegen naar Thailand. Ik verlaat Nepal met een voldaan gevoel, omdat we zoveel gedaan en gezien hebben. Ik ben echt gaan houden van Nepal en vooral van de mensen. Ze zijn altijd in voor een praatje en maken het beste van het leven. Van alleen al de manier waarop men elkaar hier groet, word ik gewoon vrolijk. Dat zal ik dan ook erg gaan missen. En dan te bedenken dat ik aanvankelijk helemaal niet zo van de bevolking gecharmeerd was...zo zie je maar...in een maand kan er veel veranderen. Maar ik denk maar weer aan de wijze woorden uit de sound of music.. waar een deur sluit, gaat ergens anders een raam open. En dat is hopelijk in Thailand!!!
Voor de laatste keer: veel liefs uit Nepal!

  • 15 November 2016 - 15:39

    Jochem:

    Mooi verwoord weer Inge! Laat die ramen maar komen; 'living on the edge'! :)

  • 15 November 2016 - 17:39

    Maaike:

    Hey meid,

    Veel te beleven daar zie ik. Geniet ervan.

    Liefs Maaike

  • 15 November 2016 - 18:10

    Lian Verbaten:

    Wat een belevenis. Nu op naar Thailand. Wat zal je daar weer beleven. Ik zie je verhaal weer tegemoet. Veel plezier.
    Groetjes van je oom Jac en tante Lian.

  • 15 November 2016 - 20:27

    Robert S.:

    Mooi verslag, Inge! En prachtige avonturen.
    Goede reis naar Thailand en een prima start daar toegewenst!

    Groeten,
    R.

  • 16 November 2016 - 00:23

    Mammie :

    Lieverdje,
    Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten in Nepal!! Weer even een afscheid en nieuwe doorstart! Thailand heeft ook vast veel moois in het verschiet!! Pak je koffertje met herinneringen maar heel goed in!
    Veel liefs en tot gauw!! xxx

  • 16 November 2016 - 19:24

    Cor Havermans :

    Lieve Inge, spannende avonturen meemaken, is een, en er ook nog beeldend over vertellen, is twee. Ik heb weer genoten van je verslag. Veel plezier in het nog steeds rouwende Thailand.
    XXX Cor

  • 17 November 2016 - 19:53

    Marleen :

    Leuk te horen. Mijn eerste indruk van Nepal is ook niet zo positief. Het lijkt me maar een vies land waar de mensen opdringerig zijn. Jouw verhaal bewijst het tegendeel! Mooi om te horen.

    Liefs van Marleen

    En Bart houdt je nog steeds in de gaten XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 21998

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: