Bye Thailand!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Bye Thailand!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Bye Thailand!!!

Door: Inge Havermans

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Beste allemaal,

Ik ben me ervan bewust dat ik dit blog de afgelopen tijd behoorlijk heb verwaarloosd, maar ik betreur het niet. Aan alles voel ik dat ik steeds meer in de reismodus begin te raken. Het contact met vrienden en familie in Nederland staat op een wat lager pitje, ik voel me steeds meer comfortabel met mijn lege agenda en leef meer in het hier en nu dan voorheen.

Maar dat is allemaal niet vanzelf gegaan! Ik heb weer veel beleefd sinds ik Bangkok heb verlaten en sindsdien is het land alleen maar in mijn aanzien gestegen. Zoals zovelen kan ook ik nu beamen dat Bangkok geen representatief beeld geeft van de rest van het land en daar ben ik erg blij om!

Het zuiden van Thailand biedt veel mooie stranden, maar daarnaast ook wel erg veel toeristen. Dat vond ik wel wat minder chill en het maakte ook dat de lokals niet altijd even vriendelijk waren en soms zelfs op het botte af. Daar heb ik wel doorheen kunnen prikken en de omgeving verkend per ferry, speedboot en scooter! Ook nog een leuk contactje opgedaan, nu ik weer op mezelf was teruggeworpen. In je eentje ontmoet je simpelweg toch sneller mensen en dat is voor mij echt een verrijking van de reis.

Na de stranden ben ik heel decadent per vliegtuig naar het noorden van Thailand gevlogen. In Chiang Mai trof ik Jochem weer, die daar toevallig ook was. Vastberaden waren we om ons oorspronkelijke plan, om een 10-daagse meditatiecursus te volgen in een tempel, tot uitvoering te brengen. We wilde dit aanvankelijk aan het eind van ons bezoek aan Thailand doen, maar er bleek eerder plaats voor ons te zijn. Ons mentaal voorbereiden was er dus maar nauwelijks bij en misschien was dat maar goed ook. We hadden toch geen flauw idee wat ons te wachten stond....

Het werd onvergetelijk en uniek in z'n soort. Gedurende deze 10 dagen mochten we niet praten, lezen of schrijven. Onze telefoon hebben we moeten afgeven en ook muziek luisteren was uit den boze. Dit om ervoor te zorgen dat je niet afgeleid raakt van het mediteren en puur kan focussen op jezelf. Door deze regels na te leven was ik pas echt op mezelf teruggeworpen en dat was lang niet zo eng als ik dacht Eindelijk weet ik wat mediteren is en wat het voor me kan betekenen en dat is heel wat. Het is echter moeilijk om dat onder woorden te brengen, maar mocht je eens in de gelegenheid zijn: doen!!

Na het leven in een oase van rust, kwamen we weer in de hectiek van de stad Chiang Mai. En die zijn we dan maar snel ontvlucht, door naar hippie dorpje Pai af te reizen. Heerlijke dagen hebben we daar gehad en uitgebreid kunnen evalueren.

Morgen verlaten we Thailand met opgeheven hoofd! Het land van Changbier, streetfood en heel veel massages stelde ons niet teleur! En het moge duidelijk zijn dat het leven in de tempel de kroon spande!

Laos, wij komen eraan!!

Liefs, Ing









  • 14 December 2016 - 16:27

    Han En Corrie Berkema:

    Lieve Inge,
    Het was weer boeiend om over jouw belevenissen te lezen. Maar vergeet ook onze belevenissen niet met een enorme vijver over het huis met een boom naar de tuin van Saskia en Wim.
    (heb je allemaal gemist......)
    Maar je maakt hele mooie, indrukwekkende gebeurtenissen mee. We zullen het toch weer fijn vinden je te zien!
    liefs, Han en Corrie.

  • 14 December 2016 - 21:10

    Mammie:

    Lieve Inge,
    Sluit me natuurlijk aan bij de woorden van Corrie! Je hebt voor de rest van je leven een fundamenteel erbij: meditatie en de mooie begrippen!
    Heerlijk dat we af en toe kunnen skypen❤!
    Hele goede reis naar Laos, daar ga je vast ook veel moois en onvergetelijks beleven! Veel liefs uit de levendige Parsifalstraat

  • 14 December 2016 - 21:16

    Cor Havermans:

    Lieve Inge, het heeft iets moois als je niet dagelijks blogt: dan kan je meer lijn brengen in je verhaal. Dat is je weer prima gelukt. En dan nu maar hopen dat de twee kernwaarden die tijdens de meditatiecursus aan de orde kwamen (acceptatie en geen verwachtingen) blijven hangen. Blijft een kwestie van oefenen en herhalen.
    Goede reis naar Laos, en we horen je graag.
    Liefs van paps!

  • 15 December 2016 - 22:41

    Lian Verbaten:

    Het was weer leuk om je verhaal te lezen. Het lijkt me wel moeilijk om 10 dagen niks te zeggen. Knap hoor!! Leuk dat je bij toeval Jochem weer tegenkwam. Ik wens je een goede reis naar Laos en ik ben weer benieuwd wat je daar weer gaat beleven.
    Groetjes van oom Jac en mij,

  • 16 December 2016 - 12:14

    Marleen :

    Lieve Inge,

    Zo fijn weer een verhaal te lezen.
    Het is zo leuk om te horen over de verschillende landen. Ik als leek (lees, nooit buiten Europa geweest) heb weer een idee hoe Thailand is.

    Wouw, 10 dagen stilte. Knap dat je die uitdaging aangaat. En fijn dat het meer dan goed is bevallen.

    Hier in Nederland is de kerstdrukte lekker aangeslagen. Op werk komt iedereen nog even zijn ziekenfonds verzekering leegpompen en staan tientallen mensen in de rij om geholpen te worden. Maar de tijd gaat dan lekker snel en ik verveel me geen moment.

    Volgend week vieren we kerst. Met de kerstnachtdienst ga ik zingen in de bosbeskapel. Ik ga dan een kaarsje voor je aansteken en stuur je daarmee een kerstgroet, licht dat leven geeft. Ik ben benieuwd hoe snel die aankomt ;-)

    Je bent nu inmiddels in Laos aangekomen. Ik heb geen idee hoe Laos is en weet er ook weinig van. Ik kijk daarom uit naar je volgende verhaal. Maar blijf vooral genieten, want anders gaat de tijd wel erg snel voorbij.

    Liefs XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 21994

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: