Een wereld van verschil in Thailand - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil in Thailand - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil in Thailand - Bangkok

Door: Inge Havermans

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 November 2016 | Thailand, Bangkok

Beste mensen,

Daar ben ik dan, rechtstreeks vanuit Thailand!! Het land dat bij aankomst al verschillen liet zien ten opzichte van Nepal. Het vliegveld in Bangkok lijkt bijvoorbeeld verdacht veel op Schiphol, waardoor ik even moest denken aan het moment waarop mijn welkomstcomité me daar staat op te wachten. Maar zover is het nog niet!! Wat verder opvalt in Bangkok en anders was in Nepal: op de gemiddelde wc hier kan je zitten, de weg is (vrijwel) overal verhard en de mensen die gebruik maken van het OV zitten allemaal naar het schermpje van hun smartphone te staren. Ook in dat opzicht was ik weer even terug in Nederland. Vertrouwen winnen ten opzichte van de bevolking kost nog wat tijd, alhoewel velen zeker niet onvriendelijk zijn. Hoe het komt dat ik toch nog wat op mijn hoede ben, weet ik niet precies. De wereldstad Bangkok, met ruim 8 miljoen inwoners, straalt wellicht ook weinig warmte uit en men lijkt toch wat minder met elkaar begaan te zijn. Dat zal op andere plaatsen in Thailand waarschijnlijk ook heel anders zijn.

Het verlies van de koning hakt er zichtbaar in bij de bevolking. Mensen die zich in de buurt van Grand Palace begeven, dragen vrijwel allemaal zwart. In dat opzicht val ik hier niet uit de toon ;) Van een Europese man begreep ik dat ik beter maar met geen woord over de koning kan spreken, omdat mij anders een hoge gevangenisstraf boven het hoofd hangt. Deze man had nogal diep in het glaasje gekeken, maar de schrik zit er desondanks toch goed in en ik rep er verder maar met geen woord over.

Alhoewel ik nog lang niet alles van deze stad gezien heb, merk ik toch dat het tijd is om te gaan. Al was het alleen al om de verzengende hitte hier te ontlopen. En waar kan dat beter dan op het strand?! Ik zou het niet weten!! Daarom ga ik morgen opweg naar Krabi, in het zuiden. Jochem had minder behoefte aan relaxen op het strand en daarom hebben we besloten om op te splitsen. Wel even wennen, maar wel goed dat we ons eigen ding doen. Zo'n reis maak je tenslotte niet vaak!!


Tot de volgende keer! Liefs!

  • 20 November 2016 - 12:08

    Mammie:

    Lieve schat,
    Zeker weer even omschakelen....je schildert weer een heel mooi beeld! Geniet van het moois, zeker ook aan het strand! Tot op skype,,ik verheug me!! Veel liefs en take care xxx

  • 20 November 2016 - 17:10

    Cor Havermans :

    Lieve Inge, nieuw land, andere sfeer en omstandigheden, andere temperatuur en vooral: een andere manier van reizen; niet meer samen, maar zelfstandig. Bij jou is er ook altijd afwisseling. Geniet ook van deze reisvorm. En voor het geval dat Jochem dit leest: ik wens jou ook een mooie voortzetting van je verblijf in Azië toe. Als je ook een blog hebt: laat even weten waar ik die kan vinden: lijkt me ook interessant.
    XXX Corl

  • 21 November 2016 - 11:01

    Frank Scshaapsmeerders:

    Beste Inge,

    Ik kan me voorstellen, dat je die hete, drukke stad Bangkok wilt verlaten. Rust lekker uit (na de hiking, het reizen etc. in Nepal) aan de kust in Thailand en hou je haaks!

    Frank


  • 21 November 2016 - 17:29

    Jan Schaapsmeerders:

    Lieve Inge,
    Ik kijk iedere keer weer uit naar hoe jij de mensen en de omgeving beschrijft. Volgens mij ben je erg trefzeker! Kijk goed uit daar in je eentje aan het strand in Thailand!
    Lieve groet, Jan.

  • 21 November 2016 - 20:09

    Lian Verbaten:

    Leuk weer je verhaal te lezen. Maar wel een beetje ongerust nu je in je eentje verder gaat.
    Pas je wel heel goed op jezelf. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel liefs van je peter en meter.

  • 26 November 2016 - 21:15

    Han En Corrie Berkema:

    Nog steeds aan de kust? Jij kan heel pakkend schrijven, Inge.
    Geniet van alle mooie dingen die je ziet. We zien uit naar je goede beschrijvingen.
    Nog heel veel mooie belevenissen toegewenst!

  • 27 November 2016 - 12:37

    Inge:

    Ha Corrie en anderen,

    Bedankt voor jullie hartverwarmende woorden!

    Ik ben momenteel nog in het zuiden, aan het strand. Morgen vlieg in naar het noorden! Aldaar zal ik weer een keer een internetcafé induiken voor een nieuwe blog! Tot horens!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 21977

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: