Oud en nieuw in Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Cambodia

Door: Inge Havermans

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Beste mensen,

Een berichtje van mij uit wederom een nieuw land! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! En vooral met de jaarwisseling voor de deur natuurlijk ;) In Laos heb ik me uitstekend vermaakt met Kerst en de hele dag Friends gekeken in mijn hostel. Ik kende de serie niet, maar het was werkelijk om te gieren. Misschien niet 'the most wonderfull time of the year', maar ik reken me rijk dat ik de Kerst, en de rest van de tijd, hier heb mogen doorbrengen. Sommige reizigers gaven zichzelf voor de kerstdagen een cadeau, zoals een ballonvaart of een paracutesprong, maar deze reis is voor mij al het cadeau!! En niet de minste ook! Steeds meer komt het besef dat het toch wel heel bijzonder is dat ik dit kan en mag doen. En van vrienden en familie weet ik dat ze er toch wel voor me zijn, waar ik ook ben. Dat is een mooie realisatie.

En nu ben ik dus in Siem Reap!! Vrij onverwachts toch besloten om hier het nieuwe jaar in te luiden! Daar is dan wel een busreis van maar liefst 24 uur aan voorafgegaan, maar dat terzijde. Ik ben er en natuurlijk ga ik de Angkor Wat bezichtigen, want dat schijnt nogal een must see te zijn.

Ik ben erg benieuwd!! Veel liefs en tot horens! x


  • 30 December 2016 - 07:53

    Marleen:

    Inge! !

    Jaaaa friends is zeker om te gieren, leuk dat je dat ook hebt mogen ontdekken op wereldreis. Nikki heeft de gehele box, dan kunnen we de serie ook is in NL gaan kijken.

    Leuk te lezen dat je zo aan het genieten bent en je beseft dat het bijzonder is om zo'n reis te mogen en kunnen maken. Je doet het ook maar weer! Respect. Voorlopig doe ik het je niet na ;-)

    Een sprankelende jaarwisseling voor jou gewenst in Siem Reap, enjoy!

    Liefs XXX

  • 30 December 2016 - 10:14

    Mammie:

    Lieve schat, naarmate de reis vordert komt de ontspanning steeds meer over jou. Heerlijk! Geen grote kicks nodig om je gelukkig te voelen, een goed vriendinnetje zijn van jezelf. Je geniet en laat je verrassen door wat de dag en de mensen je brengen.

    Morgen om 18:00 uur zal ik alvast het glas heffen op de start van het nieuwe jaar in Cambodja.
    Dat 2017 je maar heel veel mooie momenten en ontmoetingen mag brengen!
    Goede gezondheid bovenal, al is het een cliché, het blijft de basis voor alles.

    Lieve Inge, je weet het, I carry you in my <3 !
    Veel liefs en een hele gezellige jaarwisseling! (met gelukskoekjes.....?? ;))

  • 01 Januari 2017 - 16:18

    Cor Havermans:

    Lieve Inge,

    Dit wordt mijn derde poging om op je reisverslag te reageren: twee eerdere pogingen strandden omdat plotseling de website werd vernieuwd, met als gevolg dat ik mijn tekst kwijt was. Kleinigheid natuurlijk!

    Jij crost wat af daar, in en tussen Aziatische landen, vast op zoek naar de verschillen. Ik heb inderdaad ergens op het internet gelezen dat dat Angkor Wat een bezienswaardigheid van de eerste orde is: een ongelooflijk uitgestrekt tempelcomplex, het grootste van de wereld. Je zou kunnen verwachten dat je daar goed kunt mediteren, maar er zijn ook nogal wat toeristen. Er is vast wel een rustig plekje te vinden om even tot rust te komen.

    Rust is inmiddels ook weer over mij gekomen. De drukke Kerst- en Nieuwjaarstijd, met het vele gezang, is weer zo goed als voorbij. Vol goede moed gaan we op weg in 2017. Ik heb je al een gelukkig Nieuwjaar gewenst, bij deze nog een keer. En veel genoegen in Cambodja.

    XXX Cor

  • 02 Januari 2017 - 11:29

    Jan Schaapsmeerders:

    Hallo lieve Inge,

    De beste wensen voor een gezond en gelukkig 2017! Jij hebt de overgang van oud naar nieuw dit keer wel op een hele bijzondere plek gevierd. Ik neem aan dat alles naar wens blijft verlopen. Blijf genieten en pas goed op jezelf.

    Lieve groet,
    Jan.

  • 02 Januari 2017 - 14:01

    Han En Corrie Berkema:

    lieve Inge,
    Een wat late reactie maar we komen uit Middelburg en op zo'n klein telefoontje is het wat lastiger reageren.
    Tot nu toe is het met jou gelukkig goed gegaan en geniet je meer en meer van ook de kleine dingen die het doen... Zo te horen geniet je nog steeds van alle nieuwe indrukken.
    Alle goeds voor het jaar 2017 hartelijke groeten van Han en mij en een poot van Tessy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 950
Totaal aantal bezoekers 21986

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: