Oh oh Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Inge Havermans - WaarBenJij.nu Oh oh Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Inge Havermans - WaarBenJij.nu

Oh oh Laos

Door: Inge Havermans

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 December 2016 | Laos, Vangviang

Beste mensen!!!

Heel veel liefs van mij uit het zonovergoten Laos, waar de kerstsfeer (op een paar verdwaalde kerstbomen na) ver te zoeken is. Gelukkig is er hier genoeg te doen en hoef ik mij niet te vervelen. Mijn trip in Laos begon in een klein slaperig plaatsje Houay Xai, vanwaar de befaamde slowboat zou vertrekken. Deze boot zou er maar liefst 2 dagen over doen om zijn bestemming (Luang Prabang) te bereiken. Een lange zit dus, maar volgens velen 1 van de top activiteiten in Laos. De reis verliep dan ook erg voorspoedig! Met alle backpackers was het reuze gezellig en de alcohol vloeide rijkelijk. Nee, men is hier niet vies van een feestje.

En dat was ook te merken in Luang Prabang, alhoewel de plaatselijke bar sluit rond 12 uur. En daarna gaat men massaal opweg naar de bowlingbaan, omdat dit de enige plaats is waar nog alcohol wordt geschonken. Ook ik heb een balletje gegooid en dat was weer als vanouds. Verder de mooiste watervallen gezien tot nu toe!! Daarnaast grotten bezocht en een berg beklommen. Sommige dingen alleen, sommigen met anderen. Door alleen te reizen kom je wel echt op alle denkbare en ondenkbare plekken mensen tegen. Dat is het leuke aan alleen reizen. Maar het continue afscheid nemen en ' opnieuw' beginnen vind ik minder leuk.

Alles heb z'n mee en z'n tegens, zou onze grote held gezegd hebben. Tijdens de kerst blijf ik in party-place Vang Vieng. Nog geen idee wat ik ga doen, maar ik laat me verrassen.

Hopelijk wordt het geen eenzame kerst, maar anders draai ik maar het lied van Miss Montreal - Being alone at Chistmas. Er is overal een eerste keer voor ;)

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en ook maar alvast een gelukkig nieuwjaar!!!!

Tot in 2017!

Liefs

  • 23 December 2016 - 08:21

    Maaike Barten:

    Hoi Inge,

    Wat maak je toch een hoop gave dingen mee. Het lijkt me echt bijzonder, zo'n reis. Je leert jezelf ook heel goed kennen denk ik. Geniet er van want voor je het weet is het voorbij.

    Veel liefs uit Veenendaal,
    Maaike

  • 23 December 2016 - 10:40

    Mammie:

    Lieve schat,
    Het is weer een mooi verhaal geworden, komisch van die bowlingbaan; )!
    Het liedje van Miss Montreal zal ik eens beluisteren, we houden van Sanne Hans hè! Veel liefs en take care!!

  • 23 December 2016 - 12:56

    Frank Scshaapsmeerders:

    Beste Inge,

    Weer heel wat meegemaakt en gezien. Dus ze houden in Laos ook van alcohol begrijp ik.
    Bedankt voor je wensen en ik wens jou ook een fijne, bijzondere en onvergetelijke Kerstmis in Laos toe en alvast de beste wensen voor 2017!

    Frank

  • 23 December 2016 - 14:51

    Cor Havermans:

    Lieve Inge,

    Dank voor je mooie verslag. Het is dus niet zo dat er alleen in het wilde westen alcohol wordt gedronken. Of drinken alleen de westerse toeristen die gevaarlijke drank? Grappig overigens dat ze in die totaal andere cultuur ook gewoon bowlingbanen hebben.

    Behalve deze gelijkenissen is alles daar vast heel anders dan hier. Zonovergoten daar bij jou, grijs en grauw met vanmiddag windkracht acht hier aan de kust, de Zuid-Hollandse kust; een kerst met sneeuw op de sparrenbomen blijft een romantische droom. Volgend jaar, dan zal het er vast van komen.......... .

    Nu zwijmel ik even weg bij de tranentrekker van Mariah Carey "Miss you most", waarin ze zingt "I miss you most at Chritmas Time, and I cann't get you out of my mind" . Geniet met volle teugen - dat hoeft niet per se sterke drank te zijn - van deze unieke, warme kerst. Ik denk aan je en wens je een Zalig Kerstfeest.

    XXX Cor

  • 23 December 2016 - 18:44

    Lian Verbaten:

    Hey Inge,
    De reis gaat nog steeds voorspoedig zo te lezen. Lekker warm weer en lekker feesten.
    Ik ben er van overtuigd dat je zeker met Kerstmis niet alleen zult zijn. Ik wens je bij deze hele fijne kerstdagen in Laos en dat 2017 een heel mooi jaar voor jou mag worden.
    Wij zullen zeker op jou proosten bij het kerstdiner bij ons.
    Veel liefs van mij en ook namens Jac fijne kerstdagen gewenst.

  • 24 December 2016 - 12:53

    Robert Schaapsmeerders:

    Hééé lief nichtje!

    Mooie avonturen beleef jij! Zo'n bezoek aan een vreemd maar 'bekende' bowlingbaan leveren de mooist herinneringen op. Zoals jouw vader schrijft: jij geniet met volle teugen! Maar wel met mate toch ;-)? Door deze berichtjes zijn wij allen toch een beetje samen en jij niet alleen. Ga zo door en geniet!

    Hele vrolijke Kerstdagen en een heel goed uiteinde van 2016 toegewenst!
    Tot ziens - op dit forum of in het echie - in 2017!

    Groet'n,
    R.

  • 25 December 2016 - 14:02

    Han En Corrie Berkema:

    Lieve Inge,
    Het was weer spannend om over jouw ervaringen in het verre Laos te lezen.
    Voor het bowlen ga ik maar niet jouw kant op want ik raak geen knots....
    Alcohol behoort ook al niet tot m'n lievelingsdrankjes maar ze hebben misschien ook vruchtensap...
    Ja wanneer je alleen bent en je staat er voor open dan maak je eerder kennis met anderen.

    Nog een mooie reis toegewenst en tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Mijn naam is Inge Havermans, ik ben 19 jaar en wil al heel lang eens naar Australië! Ik kan niet precies uitleggen waarom maar het is gewoon een gevoel wat ik nu graag achterna wil gaan! Nu het begin van mijn reis steeds dichterbij komt vind ik het wel spannend worden, zo helemaal alleen aan de andere kant van de wereld! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dat zijn er toch altijd meer dan je hoopt. Ik ben opgelucht als ik met mijn ingepakte rugzak (waar overigens niet erg veel in past) op schiphol sta. Als het allemaal gaat beginnen, het grote avontuur!!! Voor backpackers begrippen is het misschien kort maar 3 maanden weg van mijn huis, mijn thuis en de stad waar ik altijd gewoond heb is voor mij toch heel wat. Gelukkig heb ik naast een lichte vorm van spanning ook écht zin om mijn reis te gaan maken! Dat gevoel overheerst dus zal het allemaal heus goed komen :)

Actief sinds 28 April 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 22000

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2016 - 25 Februari 2017

Azië

03 Mei 2011 - 03 Augustus 2011

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: